אימוני משקולות – מהן הטעויות הנפוצות ביותר?

אימונים באמצעות משקולות יד הם בין סוגי הפעילויות הנפוצות ביותר מבחינת מתאמנים בבית ובחדרי הכושר. אילו שגיאות הם נוטים לבצע ואיך אפשר להימנע מכך?

אימוני משקולות מהווים חלק בלתי נפרד משגרת הכושר של מתאמנים רבים. בין אם מדובר על משקולות יד בבית או בחדר הכושר העירוניים. ואכן, מדובר בתרגילים שיכולים לספק יתרונות רבים, כולל תמיכה בירידה במשקל ובניית שרירים. עם זאת, לאור העובדה שחלק מהמתאמנים מבצעים אימוני משקולות ללא הנחיות ופיקוח צמוד של מאמן כושר, הם עשויים לבצע טעויות רבות לאורך זמן – מבלי אפילו להיות מודעים לכך. אלה כמה מהטעויות העיקריות שחשוב להכיר: 

  • ויתור על חימום

מבלי להכין ולחמם את השרירים שאתם צפויים להפעיל, אתם עלולים להיות מועדים לפציעות. הכירו תרגילים שניתן לשלב בחימום שלכם, בהתאם לרמה ולצורך, ודאגו לבצע אותם לפני שאתם פונים אל המשקולות. תוכלו להתייעץ עם מאמני כושר אם אינכם בטוחים מהם התרגילים הרלוונטיים עבורכם.

  • טכניקה שגויה

שליטה בטכניקה היא חלק הכרחי בכל אימון משקולות, ולכן חשוב שלא לצאת לדרך אם אינכם בטוחים שאתם מבצעים את התרגילים בצורה נכונה. טעויות נפוצות יכולות לכלול קימור של עמוד השדרה שלא לצורך או עמידה באופן שמקשת את עמוד השדרה (כלומר, יוצר צורה של קשת) בתרגילים שבהם נדרשת שמירה על עמוד שדרה זקוף.

  • הימנעות מהדרגתיות

מתאמנים מסוימים לוקחים משקולות יד שכבדות להם מדי, ועל ידי כך מסתכנים בפציעות. אחרים לעומת זאת, "נתקעים" על אותו המשקל לאורך תקופה ארוכה ולכן אינם רואים תוצאות. המטרה של אימון משקולות מוצלח היא הגברת ההתנגדות באופן הדרגתי, כך שתוכלו לבצע מספר חזרות בכל סט. גלו ערנות לתחושות שלכם לאורך האימון, כדי להיות בטוחים שאתם לא מגזימים אך גם לא מקלים על עצמכם יתר על המידה.

  • היעדר מטרות

לכל מתאמנת ומתאמן יעד אישי, שחלקם נוטים לשכוח ממנו עם הזמן. תוכנית אימונים יעילה ומסודרת תעזור לכם להיצמד אל המטרה שלכם, ותמנע מכם בזבוז זמן על תרגילי משקולות שאינם מקדמים אתכם בדרך אליה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *