ספרי בישול | מתכונים | מסעדות בארץ | בישול מסורתי – בישול

ספרי בישול | מתכונים | מסעדות בארץ | בישול מסורתי – בישול

בישול בעידן החדש הינו שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו בעבר הרחוק. אם פעם נהגו לבשל בישול מסורתי של מאכלים מיוחדים מסורתיים והבישול עצמו היה בשיטות מסורתיות לרב ידני. כיום הבישול השתנה ללא היכר.

המודרניזם שינה את שיטות הבישול, תיעש אותן והפך את הבישול נגיש לכולם ופשוט יותר, תהליכי בישול התקצרו ברגע שחדרו לשוק מכשירים כגון תנור חשמלי, כיריים גז, סירים מיוחדים ומכשירי חשמל שונים.

המטבח הפך להיות נגיש לכולם, גם לאלו שאינם בקיאים ברזי הבישול המסורתי. כל אחד יכול היום לפתוח ספר בישול או מתכון מהרשת וצעד אחר צעד לבצע את ההוראות כשיש בידיו את כל התנאים במטבח הביתי שלו. גם החומרי גלם היום זמינים בכל סופר לבישול ואפיה וחברות מזון מייצרות חומרי גלם מיוחדים לבישול קל ונח יותר, למשל רכז ורסק עגבניות בכדי להקל על הכנת הרסק באופן ידני ועוד מזונות בסיסים שיקלו על כל בישול.

גם המתכונים השתנו ללא היכר. המילה פיוז'ן היא אינה מילה גסה בעגת הבישול הטרנדי ושילובים של טכניקות בישול שונות וטעמים שונים שלקוחים מעולמות שונים לגמרי שולבו יחדיו לצלחת אחת. התעוזה שבבישול מקורה באמנות הפוסט מודרנית וכמו שהאמנות שינתה פניה והתמלאה בסגנונות שונים שאינם עוד הסגנון הקלאסי, גם בבישול שהוא אמנות בפני עצמה יש שינוי ממיין סטרים למשהו חדש ואחר. יש מקום רב לשינויים וחידושים בבישול ואף החידוש וההמצאה הפכו לדבר חיובי ומתבקש משפים ואנשים שעוסקים בבישול.

אנו מגיעים למסעדה ומצפים כי מיגוון המנות יהיה חדשני ומרענן. כך הבישול מתפתח ותופס כיוונים נוספים ושואב גם ממקומות אחרים עוד ועוד מרכיבים, טעמים חדשים, תבלינים, שיטות בישול ומתכונים שונים.

כל אחד בעל חוש יצירתי יכול להנות מבישול, הרי בישול היא אמנות, היא יצירה של יש מאין. לעשות חיבורים מוצלחים והרמונים עם טעמים שונים מחומרי גלם שונים ולהרכיבם יחד למנה טעימה וריחנית היא אכן יצירת אומנות. השפים הגדולים כיום זוכים להכרה רבה בעולם, המסעדות שלהם הן לא העיסוק היחידי והם מרבים להחשף בתקשורת, להשתתף בסדנאות והרצאות של גדולי המבשלים בעולם ואף בתכניות בישול בטלויזיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *