אימוני כושר

מי הם הערים עם שיעור מתעמלי הפילאטיס הגבוה בישראל?

אם תקלידו בחלונית החיפוש של גוגל את המילים "באיזו עיר יש הכי הרבה", תקבלו אפשרויות שונות להשלים את המשפט, אך אף אחת מהן לא תכלול מידע על שיעור מתעמלי הפילאטיס בישראל.

גוגל ברוב נדיבותו יציע לכם מידע על ערסים, תושבים, פשע, אתיופים, רוסים ועוד המון קבוצות אוכלוסייה, אך מתעמלי הפילאטיס משום מה לא מקבלים כבוד משל עצמם.

כדי להרים את קרנם של מתעמלי הפילאטיס, יצאנו לבדוק באילו ערים שיעור מתעמלי הפילאטיס הגבוה ביותר בישראל. אבל רגע לפני שנצלול לתוך הסוציולוגיה של הפילאטיס בישראל, נקדים ונסביר מה זה בדיוק פילאטיס

מה זה פילאטיס?

פילאטיס היא שיטה לאימון גופני שמטרתה שיפור היציבה והתפקוד של הגוף. השיטה פותחה על ידי ג'וזף פילאטיס כשיטת אימון לאנשים בעלי מוגבלות בתנועה, ובהמשך הפכה לפופולרית בקרב רקדנים. מאוחר יותר גם הציבור הכללי אימץ את השיטה, וכיום פילאטיס היא שיטת אימון בה מתאמנים אנשים רבים שמעוניינים לשפר את היציבה והפעולה של גופם. בנוסף, השיטה מתאימה מתאימה מאוד לאנשים שסובלים מפציעה ועסוקים בתהליכי שיקום.

פילאטיס
פילאטיס טוב לגוף ולנשמה

פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים

תרגול פילאטיס מבוסס על סדרה של תרגילים שמפעילים את השרירים המייצבים וכך מרגילים את הגוף לגייס את השירירים הנכונים לכל פעולה. שתי השיטות לאימון פילאטיס הן פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים, כאשר הראשונה מבוססת על פעולות שמבצע המתעמל בגופו בלבד, ואילו השנייה מבוססת על פעולות המבוצעות באמצעות מכשירים. המכשירים פותחו במיוחד עבור תרגול פילאטיס, והם למעשה מספקים לגוף התנגדות, כך שהתועלת מכל תנועה תגדל. 

באילו ערים יש הכי הרבה מתעמלי פילאטיס?

אחרי שהבנו מה זה בעצם פילאטיס, ואילו שיטות תרגול קיימות נשאר לנו לברר באילו ערים יש הכי הרבה מתעמלי פילאטיס. כדי לעשות זאת נחשוב תחילה על ערי ישראל, ועל הנטייה של תושביהן לעסוק בספורט. 

אין לנו נתונים מדויקים על מידת מעורבותם של התושבים בענפי ספורט שונים, אולם נוכל לשער שבערים בהן יש מכוני כושר ומגרשי ספורט בכמות גדולה, יותר תושבים עוסקים בספורט. גם התחזוקה של מגרשי הספורט בעיר והימצאותם של מסלולי ריצה מסודרים יכולים להעיד על עיסוק נרחב בספורט. אם בעיר שלכם קיימים מכוני כושר רבים ומגרשי הכדורגל מטופחים, תוכלו להניח שגם שיעור המתעמלים שעוסקים בפילאטיס גבוה יחסית אצלכם. 

השיטה שכבשה את ישראל

אנחנו אולי לא ממש יודעים באיזה ערים יש הכי הרבה מתעמלי פילאטיס, אבל אין ספק שיש מתעמלי פילאטיס רבים בכל עיר. שיטת הפילאטיס כבשה את ישראל, וכל אישה שניה שעברה את גיל 40 ניסתה, או חשבה לנסות להתעמל בפילאטיס.

אימוני פילאטיס הפכו נפוצים כל כך קודם כל כי הם מיועדים לכל אחד, ובמיוחד לכאלה הסובלים מפציעות ובעיות רפואיות שונות. אימוני פילאטיס מדודים ונכונים יסייעו להקל על כאבים הנובעים מבעיות גב, ברכיים או כתפיים, בעיות נפוצות מאוד שחלק גדול מאוד מהאוכלוסייה סובל מהן- לכן טבעי שרבים כל כך ינסו אותם. 

בניגוד לאימוני כושר אחרים שעלולים להזיק לבריאות, כאן מדובר בסוג תרגול שגם רופאים ממליצים עליו, מה שמגדיל את הפופולריות שלהם. בנוסף, אימוני פילאטיס מתאימים גם לנשים בהריון, שנאלצות להימנע מענפי ספורט רבים.

בבית ובמכון

סיבה נוספת בגללה פילאטיס היא שיטת אימון נפוצה כל כך היא האפשרות לתרגל באופן עצמאי בבית. כל אחד יכול לתרגל פילאטיס בעצמו, ללא מדריך או עזרה חיצונית. יחד עם זאת, התרגול בקבוצה ובהדרכה צמודה יהפוך את התרגול ליעיל יותר, וימנע פציעות ופגיעות. כל זה נכון לפילאטיס מזרון, אולם פילאטיס מכשירים יהיה קשה יותר לתרגל בבית, כיוון שמדובר בתרגול מסובך יותר, ובעיקר בגלל שתהיו זקוקים למכשירים שלא נמצאים סתם כך בבית.

אימון גף
הגוף המושלם בכל גיל

איך מתחילים?

כדי להתחיל לתרגל פילאטיס עליכם להחליט תחילה האם תעשו זאת בקבוצה, או באופן עצמאי. אם אתם מעדיפים לתרגל בבית תוכלו להיעזר בסרטוני הדרכה, ולהתחיל מפילאטיס מזרן על השטיח בסלון. אבל אם אתם רוצים לגלות רצינות ולבצע תרגול מחויב וקבוע יותר כדאי שתשקלו תרגול בסטודיו לפילאטיס.

סטודיו לפילאטיס בדרך כלל פועל תחת מכון כושר, ומוצע במסגרת מחיר נפרדת, או כחלק מהמנוי לחדר הכושר. ברחבי הארץ קיימים מכוני כושר שונים המציעים גם תרגול פילאטיס, ואחד מהם הוא גרייט שייפ, שמפעיל מועדוני כושר בתל אביב, רחובות, כפר סבא, רעננה, גדרה, באר שבע, רמת השרון והרצליה. 

המכון מציע אימוני כושר אישיים, שיעורי יוגה, קיק בוקס, עיצוב וחיטוב הגוף ועוד מגוון רחב של פעילויות גופניות. אחת מגולות הכותרת של המכון הוא שיעורי הפילאטיס שהוא מקיים בסטודיו הפילאטיס שלו. בסטודיו תמצאו את המורות הטובות בארץ, שמאמנות בקבוצות קטנות של עד 6 מתרגלים, מה שמאפשר להגיע לתוצאות טובות יותר מתוך תשומת לב לכל מתרגל.

אם אתם מחפשים פילאטיס ברעננה או חדר כושר בבאר שבע, תוכלו להצטרף לקבוצת תרגול המתמקדת ב Core Pilates, שיטה מתקדמת לעיצוב וחיזוק השרירים המתבססת על עקרונות הפילאטיס. שיטה נוספת בה תוכלו לבחור היא Pilates plus, שמתבססת גם היא על יסודות הפילאטיס, תוך דגש על עבודה רגועה וביצוע מדויק של תנועות כדי לשפר את השרשרת התנועתית.

על השאלה מי הם הערים עם שיעור מתעמלי הפילאטיס הגבוה בישראל קשה לענות בלי לבצע סקר עומק ואיסוף נתונים אמפיריים. עד שמישהו ירים את הכפפה ויבדוק את הנתונים לעומק נוכל לספר לכם שאם תפקחו את העיניים תמצאו שפע של מקומות שמציעים לכם תרגול פילאטיס מקצועי וקרוב לבית. אז אם מתחשק לכם להתחיל לעבור על היציבה, תחשבו על פילאטיס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *