שמירה על הסביבה | אחריות סביבתית | אחריות תאגידית – אחריות חברתית

אחריות חברתית

 

בשנים האחרונות המושג אחריות חברתית הוא מושג אשר ניתן לשמוע אותו רבות.

אחריות חברתית יכולה לכלול נושאים רבים כמו תרומה לסביבה, שירות  לקהילה, דאגה לרווחה ועוד.

כל אחד יכול לקחת את המושג אל המקום אשר מתאים עבורו.

אחריות חברתית נקשרת אל עולם העסקים, אשר מדבר על דאגה ללקוחות ולעובדים וכן גם לסביבה.

 

ניתן לראות בשנים האחרונות את פעילות התקשורת אשר מרבים לדבר בה על כל מה שקשור לתרומה לקהילה, ולמושגים שונים אשר אלו שהם אינם בעולם העסקים לא יבינו זאת.

כשאנשים שומעים את המושג אחריות חברתית אזי יהיו כאלו שיקחו את זה למקום אישי ופרטי, בעוד שמדובר בפן עסקי וכלכלי אשר קשור לבעלי עסקים ולחברות שהם גדולות.

 

אחריות חברתית היא למעשה דאגה בכל  מש שקשור ברווחת העובדים,בתרומה לקהילה ולסביבה וכן בשירות טוב ללקוחות. כאשר מאמינים בכך שההצלחה טמונה ביכולתנו אזי גם מצליחים, ואכן נושא הקיימות הוא נושא שנחשב עם חשיבות גדולה בשנים האחרונות.

 

לאחריות חברתית ישנם כללים שהם חשובים ביותר בכל מה שקשור ברווחת העובדים.

חברות וארגונים אשר דוגלים באחריות שהיא תאגידית, ש בה העובדים מתנהלים כביכול לפי כללים מסוימים, ועל ידי כך זה מעניק לעובד להרגיש חלק מהחברה, וכן זה מעניק הטבות לעובד גם במסגרת הפרטית.

 

ניתן לראות את הקיום של האחריות חברתית בכל מה שקשור לתרומה לקהילה, עם פעילויות שמקיימים מחוץ למקום עבודה כמו למשל ארגון פעילויות לתרומה, נתינה כספית עבור ארגונים מסוימים, התנדבות במרכזים שהם קהילתיים,  וכן עזרה רבה עבור האוכלוסיות החלשות.

תרומה לקהילה נעשית על ידי בניה של מערכת אקולוגית, למשל ישנם פחי מחזור שמיועדים למחזור של פסולת מסוימת, כמו כן החלפת ציוד לציוד שהוא יותר חסכני,וכן עוד צעדים רבים אשר נוקטות החברות השונות עבור איכות הסביבה.

 

שירות הלקוחות הוא דבר חשוב ביותר באחריות חברתית של הארגון. חברה לא יכולה להתנהל טוב ולהצליח אם לקוחותיה אינם מרוצים ונאמנים, וזה איננו משנה כמה מרוויחה החברה, חשוב שהלקוחות יהיו מרוצים.

וכן אם לקוחות חברה יתחלפו כל הזמן אזי לא תהיה הצלחה לחברה מבחינה כספית, על כן אנו יכולים לראות את ההשקעה הרבה  אשר קיימת באחריות חברתית בכל מה שקשור אל הלקוח ואל ההטבות.

שיפור שירות על ידי אמצעים שונים כגון הכשרה של נציגים במהלך תפקידם, ייעול מירבי יותר של אמצעי התקשורת ועוד דברים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *