שדה בריר- אופק פתוח ובהיר

 שדה בריר

עתודות של שדה בריר נאמדות   בכ- 65 מיליון טון אמורות להספיק לתקופה של 25 שנים לכל הפחות.

ייחוד השדה הוא בריכוז גבוה של תחמוצת זרחן, רציפות המשאב (המרבץ), עובי שכבת הפוספט ותכולה נמוכה של חומר אורגאני בפוספט.האפשרות לנצל את המרבץ יקר הערך הזה מהווה ערובה לכך שחברת "רותם אמפרט נגב בע”מ” יכולה לייצר עם אופק בטוח ובהיר לטווח של שנים.

שדה בריר
שדה בריר עתודות פוספטים

מה שחשוב להבהיר על שדה בריר

זרחן הוא אחד היסודות החיוניים ביותר לחיים. הוא אחראי על שורה של פעולות חיוניות בחי ובצומח כגון: בניית עמוד השדרה של ה- DNA, שימוש ושימור אנרגיה בתא ועוד. הוא מהווה חלק בלתי נפרד ומרכיב מרכזי בדשנים המיועדים לחקלאות. המקור היחיד להפקת החומר הוא סלע הפוספט, אלא שהוא אינו זמין לשימוש כפי שהוא מופיע בטבע ולכן נדרשים תהליכי עיבוד והשבחה מורכבים. אלה נעשים במפעלי רותם. שדה בריר הוא אחד מתאי השטח הגדולים שבהם מרוכזת עתודת הפוספט הנדרשת להמשך תעשיית הפוספט במדינת ישראל. מדובר בתעשייה אשר 10.000 בתי אב בקירוב תלויים בה לפרנסתם בכלל ובאזור הנגב בפרט. אשר על כן, מכל בחינה ומכל היבט יש חשיבות להמשך תעסוקתם של אנשים בנגב, המשווע לקליטת אנשים.

שדה בריר – נקי ושקט

שדה בריר מהווה מקור אספקה קבוע למפעל רותם, הנחשב ליצרן הדשן הזרחני מהגדולים בעולם. לא זה בלבד שישראל בכלל והנגב בפרט לא בורכו באוצרות טבע רבים, הפוספטים בנגב נחשבים למחצבים החשובים והחיוניים ביותר בעולם. הם מהווים מקור בלעדי לאספקת חומר גלם לתעשיית הדשנים. הפוספט על מוצריו השונים מהווה חומר גלם למבחר עשיר ומגוון של מוצרים הנמצאים בשימוש יומיומי בקרב בני אדם רבים. לכן ניתן להגדירו במשאב טבע נדרש וחיוני עבור רובנו-ככולנו.

לבד מכך שבשדה בריר ננקטים כל האמצעים הנדרשים לשמור על איכות האוויר והסביבה, מפעל רותם נוקט בכל אמצעי הבטיחות והזהירות הנדרשים לצמצום פליטת אבק. השדה אינו מהווה גם מטרד מבחינת רעש היות שכריית הפוספט מתבצעת באמצעות טכנולוגיית כרייה מתקדמת, שבה נעשה שימוש בפיצוצים מבוקרים ושקטים. טכנולוגיה זו מונעת גם זעזועים סביבתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *