קיימות ואיכות הסביבה

קיימות ואיכות הסביבה

שני מושגים שהולכים מעולה ביחד ומדברים על אותה מטרה בדיוק הם קיימות ואיכות הסביבה. מושג הקיימות מדבר על המשך מצב או תהליך מסוים שמתרחש בנקודת זמן בו. איכות הסביבה פירושה שמירה על כדור הארץ והאוויר בו תוך צמצום הזיהום הסביבתי והפעולות שאותן יש לעשות על מנת לשמור על הסביבה. בשנים האחרונות ישנה מודעת הולכת וגוברת למען השמירה וההגנה על כדור הארץ והסביבה ופעילים רבים כבר עובדים במרץ בכל העולם על הסברה רחבה של העניין

קיימות

אם נכנסים לעובי הקורה בעניין תחום הקיימות אפשר לראות שזהו תחום מרתק ורחב הדורש מחקר רציני ומעמיק. בגדול, הקיימות מדברת על ייעל משאבי הטבע ואוצרות הטבע שמשמשים כיום את כל בני האדם בעולם. קיימות ואיכות הסביבה הם מושגים שהולכים ביחד ומכוונים למטרה זהה אך יש בניהם הבדל. הקיימות מטרתה לשמר את אוצרת ומשאבי הטבע תוך שימוש נכון בהם, כלומר היא לא מבקשת להפסיק להשתמש במים או בעצים אלא היא מבקשת להשתמש בהם בצורה אחרת שתצמצם את הנזק הסביבתי ותחסוך את אותם המשאבים. התומכים בעניין הקיימות מסבירים ששימוש נכון במשאבים תייעל את העבודה ותחסוך זמן וכסף בעת בניית מבנים חדשים לדוגמה.

איכות הסביבה

הנטייה הראשונה היא שרק מפעלים גדולים ותאגידים גדולים גורמים לזיהום סביבתי. המחשבה הזו מוטעית כמעט ברובה. זה נכון שאת הנזק העיקרי גורמים המפעלים והתאגידים הגדולים אך גם כל אזרח ואזרחית בישראל או בעולם כולו יכולים לתרום רבות לאיכות הסביבה. הפרדת פסולת, מחזור, נסיעה ברכבים ירוקים ועוד מגוון פעולות לא קשות יכולות לתרום רבות לצמצום הזיהום הסביבתי ולהקנות לכולנו אורח חיים נעים ובריא יותר. שמירה על איכות הסביבה גם תשפר את איכות החיים של הדורות הבאים.

מחשבה נכונה= מחשבה ירוקה

במטרה העיקרית של הארגונים הירוקים היא לתת מענה והסבר לכל אותם האנשים הפחות מבינים מה עליהם לעשות כדי לשמור על הסביבה. עיקר העבודה של הפעילים והארגונים השונים היא לשנות את דרך המחשבה ולהחדיר לתודעה את החשיבות של איכות הסביבה והקיימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *