סינמטק תל-אביב

סינמטק תל-אביב

סינמטק תל-אביב מציין השנה (2014 ) 41 שנה להיווסדו. הוא נוסד במטרה לבסס ולהעמיק את תודעת הקולנוע בציבור כאחד מסוגי האמנות המרכזיים במאה ה- 21 , כראי ובכביטוי לאמנויות רבות. המקום משמש בית לקולנוע המקומי בכלל וליוצריו בפרט. יוצרים וחובבי קולנוע נפגשים בו בקביעות.

במתחם הסינמטק יש חמישה אולמות קולנוע מתקדמים ומפוארים עם ציוד הקרנה ומערכת שמע. לרשות הציבור פתוחים במקום בית קפה ומסעדה.

יותר מ- 60.000 איש בשנה נהנים בו מיותר מ- 1500 סרטים מכל הסוגות: חדשים, דוקומנטריים, עלילתיים, קלאסיים, אוונגרדיים, סרטים טרום הקרנות בכורה ופסטיבלים. במתחם מתקיימים גם הרצאות ומפגשים עם יוצרים.

בשונה – ואולי בניגוד- לבתי הקולנוע המסחריים, חלק הארי של הסרטים המוצגים בסינמטק מאופיין כסרטי איכות, ניסיוניים וקלאסיים גם יחד, ולבד מהם פועלות במקום תכניות שמחנכות לצפייה מעמיקה ומשמעותית בסרטים תוך חשיפתן להיסטוריה של הקולנוע ולעקרונות האמנותיים העומדים בבסיסו.

זה מכבר ביסס הסינטמק את מקומות כאחד המוסדות התרבותיים והאמנותיים המרכזיים בתל אביב. הדגש החזק שניתן בסרטים ובפעילויות המגוונות סביבם על חינוך לערכים ולקולנוע מהווה אבן שואבת לצופים בכלל ולצופים צעירים בפרט, הנחשפים בו לעושרה, מורכבותה ויופיה של אמנות הקולנוע.

בין השאר מתקיימות במקום הקרנות לפי נושאים, הקרנות טרום בכורה ובכורה, פוקוס על יוצרים שונים, קורסי העשרה למבוגרים ובמה ליוצרים צעירים המעלים על האקרנים סרטים ניסיוניים ופורצי דרך.

הערך המוסף של הקולנוע

יותר מאשר כל מוסד אחר העוסק בתחום הקולנוע, מתאפיין הסינמטק ומצטיין במניפת פעילויות עשירה: הקרנת סרטים, קידום הקולנוע הישראלי, תכניות חינוכיות, תחרויות סרטים, תכניות העשרה והשכלה, הוצאה לאור של כתב עת לקולנוע, בניית תשתית של צופים לקולנוע איכותי, פסטיבלי סרטים, רטרוספקטיביות, אירועים מיוחדים, מרכז מידע וארכיון לסרטים.

בשורה התחתונה מדובר במתחם קולנועי שאינו פונה אל המכנה המשותף העממי אלא מציב רף איכות גבוה ומאתגר לשוחרי הקולנוע באשר הם, תוך מתן ביטוי מוחשי לעושרה ולרב-גוניותה של אמנות הקולנוע על סוגותיה השונות.  עבור רבים מהווה מתחם זה מוסד תרבותי שהפך זה מכבר לחלק מובנה וקבוע בשגרת חייהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *