מכונות כביסה – התורה מאחורי הפונקציונאליות

 

השינוי הטכנולוגי שהתרחש בעולם מכשירי החשמל הוא חסר תקדים ועשה פריצת דרך במובנים רבים. קשה לתפוס שלפני פחות ממאה שנים נשים היו יוצאות לנהר עם הכבסים המלוכלכים ומכבסות אותם ביד אחד אחד. מאוחר יותר, עוד בטרם יצירת מכונות כביסה לשימוש ביתי נשים היו מכבסות את הבגדים בבית, באמבטיה או במקלחת. עם זמן, לאט לאט החלו ליצור מכונות כביסה לשימוש ביתי. בהתחלה הן היו מאוד איטיות ופרימיטיביות והרסו הרבה בגדים וכיבסו באופן לא יעיל.

אך ככל שעבר הזמן ועשו עוד ועוד תיקונים שלהן הפכו מכונות הכביסה ליעילות יותר בכמות הזמן הנדרשת לתפעולן והן בכמות המים הנדרשת. יתרה מכך, ככל שהלכו מכונות הכביסה והשתכללו כך שהתחילו להופיע פונקציות שונות במכונות כביסה על מנת לכבס סוגים שונים של בגדים ואף סוגים שונים של בדים. כך למשל ישנה פונקציה במכונות כביסה לבדים של כותנה כמו בגדי יומיום. קיימת פונקציה נוספת של כביסה עדינה המתאימה להלבשה תחתונה או בגדי משי או בדי צמר.

פונקציה נוספת היא עבור מצעים ויש גם פונקציה המותאמת לשטיחים. ההבדלים בין הפונקציות השונות יכולים לבוא לידי ביטוי בטמפרטורה בה יכובסו הבגדים: למשל כאשר מדובר בבדים העשויים מכותנה עדיף לכבס בשלושים מעלות לעומת כביסה לבנה שצריכה להיות בתשעים מעלות או משי שצריך להיות במים קרים. הבדל נוסף טמון באורך התוכנית. כביסה של בגדי ספורט תיערך לרוב שלושים דקות לעומת כביסה של מצעים שיכולה לערוך שעה וחצי. בנוסף יש את השוני במכונות כביסה בסוג התוכנית עצמה: האם מדובר בתוכנית שיש בה חילוף טמפרטורות, האם מדובר בהשריה, האם יש סחיטה או אפילו סחיטה כפולה. לחילופין יש תוכניות שבהן אין סחיטה כלל.

בנוסף לתוכניות הכביסה השונות שיש במכונות כביסה, המכונות נבדלות זו מזו במבנה שלהן. יש מכונות כביסה עם פתח עילי אשר מקלות על הכנסת והוצאת הכביסה מהן. לעומת זאת יש מכונות כביסה אשר הפתח הוא מהפאה הצידית ואז ניתן להציב עליהן מייבש. באופן זה יוצרים חיסכון במקום בבית כאשר ניתן להציב את מכונת הכביסה על גבי המייבש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *