מטבח – המקום שהכי קשה לנקות בבית

 

פעם בשבוע אני מנקה את הבית ביסודיות כך שאני מנקה אבק מכל מקום, מטאטאת ושוטפת את הבית ומסדרת את כולו. אין מנוס. בית של חמש נפשות כאשר שלוש מתוכן הם ילדים, חייבים לפחות פעם בשבוע לנקות את הבית כמו שצריך. אני מטאטאת ושוטפת כל יום אבל רק כתחזוק כי אחרת הבית נראה כמו חורבה. עם זאת, פעם בשבוע אני משקיעה בניקיון יסודי על מנת שהבית יראה כמו שצריך. סבתי אמרה לי כשהייתי צעירה שהפתגם שצריך לעמוד לנגד עיניי הוא שהבית שלי צריך להיות נקי מספיק כדי להיות בריא אבל מלוכלך מספיק כדי להיות שמח (תרגום חופשי מאנגלית, שפת המקור). ולכן, אני דואגת לתחזק את הניקיון של הבית כל הזמן אבל לא בהיסטריה אבל פעם בשבוע מנקה כמו שצריך. שמתי לב שהמקום שלוקח לי הכי הרבה זמן לנקות הוא המטבח. מכל החדרים בבית המטבח מתלכלך הכי הרבה והכי מהר.

מתקיימות בו שלוש ארוחות ביום ובלי קשר כולנו עוברים במטבח במהלך היום על מנת לשתות מים, לקחת ארוחת ארבע ואני נמצאת בו כל ערב על מנת לבשל לבני המשפחה ארוחת ערב ולהכין את ארוחת הצהריים לילדים ליום המחרת. המטבח הוא החלק בבית שיש בו הרבה פעילות והכי הרבה אנשים במהלך היום ולכן אני דואגת לשטוף אותו כל יום אבל חוץ מזה אני חייבת לנקות אותו ביסודיות פעם בשבוע ואז אני דואגת להעביר את כל הכלים שיש על השיש לכיור ולנגב מהם אבק ואז לנקות את השיש עצמו ביסודיות עם סבון ומטליות לחות.

אחר כך אני פונה למגירת התבלינים אשר מתלכלכת כל שבוע בשל בישוליי המרובים והעשירים. כאשר אני מסיימת לנקות את מגירת התבלינים אני פונה לכיריים אשר לא משנה כמה אני מנסה לשמור אותם נקיים במהלך השבוע תמיד יש כתמי שמש ושאריות של בישולים שאני עושה תוך כדי תנועה. מטבח עם כריים מלוכלכים הוא מטבח מלוכלך. אחרי שאני מסיימת את כל זה אני מטאטאת היטב ושוטפת את הרצפות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *