מטבחים -לא רק הצבא צועד על קיבתו

עיצוב הבית הוא נושא חשוב שאינו מקנה אך ורק יופי או אסטתיקה ויזואלית. כאשר הבית מעוצב בצורה נכונה ומאוזנת ומותאמת לחללי הבית ולאנשים החיים בו, היא יכולה להשפיע באופן ישיר ורחב על החיים של האנשים הגרים בבית בכל תחומי החיים.

 

כך למשל, חדר עבודה שמעוצב ומופרד בצורה נכונה ויוצר חלל אינטימי נעים, נקי מגירויים ופונקציונלי, יכול לזרז תהליכי עבודה ולמנוע עיכובים בלימודים או עבודה של האנשים שעובדים בו.

 

כך למשל גם הסיפור במטבחים. ידוע הרי לכל שמטבחים הם בעלי חשיבות רבה בכל בית. לא רק הצבא צועד על קיבתו. כולנו עשויים בצורה כזו שאנו חייבים לאכול, אוהבים לאכול ומבלים זמן רב מחיינו בעיסוקים סביב נושא הקולינרי.

 

בבית שהוא מרכז חיינו, אנו נוהגים לנהל את העיסוקים שלנו הקשורים באוכל על פי הרגלים שאנו כבולים בהם.

 

מילדותנו, אנו רגילים להיות בסביבה של מטבחים. לא תמיד אנו רגילים לנהל מטבחים ולכן המעבר מהילדות במטבח של אמא, לאדם בוגר בעל מטבח משלו, חשוב עד מאוד לניהול וארגון החיים שלנו בבית.

 

מטבחים, נושאים עימם אחריות רבה למשימות רבותשהן חלק בלתי נפרד מחיי השגרה שלנו.

בישול, אפיה, הכנה, ניקיון, כלים, סידור הקניות ועוד משימות מתנהלות במטבחים שלנו ואם נלמד לנהל אותם בצורה נכונה נהיה אנשים שבעים ומרוצים.

 

הפעילות במטבחים של אנשים שונה מאוד מבית לבית.

קיימים מטבחים שאין בהם פעילות כלל והם משמשים כפלקט או כמקום להכנת קפה ותו לא. אין בישולים או הכנת אוכל וןאין נוהל ארוחות בבית. רבים הם אלו שאוכלים מחוץ לבית ולא נמצאים בשעות האוכל יחד בבית ולכן אין צורך בפעילות במטבח.

 

לעומת זאת, קיימים מטבחים פעילים יותר בהם מתבשלים סירי אוכל ותבשילים נאפים מאפים וארוחות משפחתיות הם חלק בלתי נפרד משהגרה היומית.

 

חשוב להבין אילו פעולות או נוהל חיים קיים בבית כדי להבין אילו מטבחים מתאימים לבית זה. בבואנו לעצב את חלל המטבח חשוב שתהיה קורלצייה בין עיצוב המטבח לפעילות הביתית המתנהלת בו.

 

מטבחים יכולים להיות מרכז הבית או חללים זניחים לחלוטין בבתים אחרים. והשוני ביניהם הוא כשוני בין בני האדם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *