להרוויח זמן פנוי -מדיח כלים

היו ימים שאהבתי לעמוד ליד הכיור ולשטוף את הכלים שנערמו בכיור מהיום הארוך שנגמר. שוטפת כוס אחר כוס מסבנת את הצלחות, ומבריקה את הסכום. שעה שלימה של ניתוק, של פסק זמן.

 

פעולה פשוטה, מדיטטיוית ממש.

כל המחשבות של היום מתנקות להן מהראש ממש כמו הכלים בכיור. המח שוקע בתרדמת קלה אך הידיים ממשיכות לעבוד.

זמן איכות, ללא מילים, ללא פעילות, ללא מחשבות רק קול זרימת המים, רק פעולת הידיים על כלי הזכוכית. וזהו. הכיור ריק, חלפה לה שעה קלה וכל הכלים נקיים מבריקים מצוחצחים.

 

לפעמים אני מתגעגעת לאותם רגעים קסומים ששייכים לפעם, לעבר, להיסטוריה, לתקופה שלא היה לי מדיח כלים. שעוד לא הכרתי בחשיבותו של מדיח כלים בביתי.

 

יש לי חברות שעדיין זוכות לאותן רגעים קסומים של שטיפת הכלים ידנית, אין להן מדיח כלים. חלקן סולדות מהפעולה, זה מעייף אותן, מרטיב אותן, מבזבז להן זמן יקר ופשוט מיותר.

 

להן אני ממליצה בעיניים עצומות לצאת כבר מחר ולרכוש מדיח כלים. לא להמתין לבית גדול יותר, לא לחכות לשיפוץ המטבח ובטח לא להמתין שנים לשחיקת סבון הכלים על עור הידיים.

 

לעתים אני נזכרת בערגה לאותם רגעים קסומים לפני כניסתו של המדיח כלים לחיי.

הזמן השקט במטבח שהוא רק שלי ושל הכלים לא יחזור עוד. אך במקומו נכנסו לחיי כל כך הרבה רגעים קסומים אחרים, עד כי לרגע נדמה כי כניסתו של מדיח כלים אלינו הביתה פתח את השער לכל אותם הדברים הקסומים שהגיחו אלינו הביתה.

 

אחד מהם הוא הזמן השקט הזה בערב כשהילדים נרדמים, אני ובן זוגי ישובים על הספה בסלון , שיחה קלה ונעימה, מנוחה אינטימית בזוג, צפייה בחדשות ועוד חוויות קטנות שהפכו לשגרה כל ערב. פעם, נזכרתי היה זה הזמן השמור לשטיפת הכלים, היום מדיח כלים חדיש במטבח עושה זאת עבורנו ואנו נהנים מזמן פנוי יחד.

 

לכל אותן החברות שלי שעדיין מדיחות ביד את הכלים אני לוחשת בסוד את מילות הקסם שפעם היו לי שמות גנאי – מדיח כלים, מנטרה שלא רצתה להיכנס ללקסיקון שלי, בגלל תירוצים מטופשים ומיותרים.

כיום מאחת שיודעת, התירוץ התחלף בהצדקה, בהבנה שלכל דבר יש את הזמן שלו, הקידמה היא לטובתנו וכדאי לנצל את התועלת שלה. מדיח כלים יקר מכל מודה אני לך על שנתת לי מתנה יקרה מפז, זמן פנוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *