כושר גופני וציוד ספורט

על מנת להבטיח כי הכושר יושג ויישמר לאורך זמן יש להקפיד על שגרת פעילות גופנית בעצימות משתנה, עם "פיקים" של מאמץ מבוקר.

תמיד ניתן להתחיל לשמור על הכושר הגופני אולם מי שמתחילים בפעילות גופנית לאחר תקופה של העדר פעילות ייטיבו לעשות אם יתייעצו לפני תחילת הפעילות עם רופא ויערכו בדיקות לבירור מצבם הגופני. רצוי גם לרכוש ציוד ספורט בסיסי בכלל ונעלי ספורט מתאימות בפרט.

הניסיון של רבים מלמד ומוכיח, כי שמירה על הכושר הגופני היא חלק בלתי נפרד מהפעילות היומיומית, אשר במהלכה מוקצה זמן בסדר היום שמוקדש לפעילות זו. כל אחד צריך ויכול למצוא את התחום שבו ימצא עניין ( או, לכל הפחות, לא ישתעמם בו) על מנת שיוכל להתמיד בפעילות לאורך זמן.

כושר
כושר גופני דורש ציוד ספורט נכון

כושר במכון או בטבע?

אף שיש יתרונות ברורים לאימון בתוך מכון כושר, שבו מרוכזים מכשירים שונים לביצוע פעולות אירוביות וחיזוק השרירים, יש המעדיפים דווקא אימון בחיק הטבע, באוויר הצח.

על מנת לבדל ולייחד את פרק הזמן המוקדש לשיפור הכושר הגופני יש מי שרוכשים ציוד ספורט ייעודי וייחודי, הכולל ביגוד מיוחד, אשר בעצם לבישתו נכנסים ל –MOOD של ספורט וכושר. אלא שרכישת ציוד ספורט  מקצועי אינה בבחינת תנאי הכרחי: די בביגוד קל, אוורירי, על מנת להרגיש נוח בעת ביצוע הפעילות הגופנית.

היות שמלת המפתח בשמירה על כושר היא – התמדה, חשוב לבצע פעילות באופן טבעי, מתוך הכרה ושכנוע פנימי בתרומתה לשמירה עליו ובעיקר מתוך תחושה כי אתם עושים את הדבר הנכון והרצוי, שתועלת רבה גלומה בו, ואף נהנים ממנו.

הקשר בן ציוד ספורט לבין כושר

בחנויות המוכרות ציוד ספורט וכושר ניתן לרכוש אביזרים וציוד עזר המסייע לביצוע פעילות מועדפת כגון ריצה, רכיבה על אופניים, טניס ועוד. תמיד יש מקום לשכלול הציוד ולשדרוגו אבל גם מי שאין להם צורך, רצון, עניין או כף להצטייד בציוד ספורט יקר ומשוכלל יכולים לבצע פעילות גופנית בכל מקום ובכל זמן. המודעות לחשיבות שמירה על כושר גופני כמפתח לחיים בריאים ואיכותיים מהווה מניע לביצוע פעילות גופנית מכל סוג שהוא.

כיום, ניתן לראות במקומותינו מספר רב והולך של אנשים המבצעים פעילות מגוונות: הליכה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים ועוד. גם מספרם הרב של העוסקים בריצת מרתון מהווה אינדיקציה למודעות ההולכת וגוברת של חשיבות העיסוק בספורט והשמירה על כושר גופני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *