האם כדאי לקנות מזנונים במבצע? ירדנו לשטח כדי לבדוק

בכל מקום שאנחנו עוברים בו בין אם זה ברח' ובין אם זה באינטרנט שלטים ומודעות צועקות אלינו מכל עבר את המשפט "מזנונים במבצע". תמיד יש את החשש הזה שהמזנונים במבצע אולי הם לא הכי איכותיים ואולי מוכרים לנו חתול בשק. האם יש מזנונים במבצע איכותיים? ואם כן איך נדע לזהות את אותם?

ירדנו למרכז העיר והסתובבנו במס' חנויות רהיטים אשר בחזית שלהם מתנוססים שלטים של מזנונים במבצע. אחרי התבוננות מעמיקה על המון מזנונים שהיו במבצע מצאנו את הכמה שחיפשנו, מזנונים איכותיים, מעץ מלא, צפיפות גבוה ואיכות עבודה מצוינת. אז התשובה לשאלה הראשונה היא – כן. ללא ספק ישנם מזנונים איכותיים גם מבין אלה שמבצע. אז למה דווקא הם במבצע? למה הם לא במחיר מלא? איך זה הגיוני?

כאשר מוכרים בוחרים מזנונים מסוימים להכניסם לקטגוריית המבצעים. יש כמה שיקולים שעוברים בראשו מסיבות שונות.

אחת מהסיבות היא הברורה והצועקת ביותר והיא העובדה שיש קולקציות מתחלפות. כאשר מזנון מקולקציה של שנה שעברה לא נמכר במשך כל השנה המוכר מסיק שהוא כנראה גם לא הולך להימכר אלה אם הוא יהי במבצע וגם, קולקציה חדשה בפתח וצריך לפנות מקום למזנונים החדשים יותר. אנחנו מרוויחים משתי סיבות א', כל עוד המזנונים איכותיים על העיצוב תמיד אפשר להתווכח, לכן מזנון שאדם אחד לא קנה יכול להיות מתאים ביותר בשבילנו. וב' למזנונים אין באמת גיל, מזנון שנבנה לפני עשר שנים יכול להיות רלוונטי אלינו גם היום, לכן כאשר המזנון הוא מזנה שעברה זה לא באמת משנה.

הסיבה השלישית היא שלפעמים מוכרים מרשים לעצמם להוריד במחיר ואף להפסיד על רהיט מסוים כשהם מכניסים אותם לקטגורית המזנונים במבצע כאשר יוצאים מנקודת הנחה וסומכים על כושר המכירה שלהם ומאמינים שכאשר אדם יכנס לרכוש את המזנון במבצע הם יצליחו למכור לו רהיטים נוספים וכך בחישוב כולל הם מרוויחים מהעסקה.

איך נדע להבדיל בין מזנון איכותי לאחד שלא?
הדבר הראשון שנעשה הוא לשאול את המוכר מה הוא סוג העץ, לאחר מכן נריץ בדיקה בגוגל ונבין אם העת איכותי או לא. הדבר השני הוא איכות העבודה, נשים לב לפרטים הקטנים, לחיבורים בין העצים, נפתח את המגירות ונבין האם נעשתה פה עבודה מקצועית או עבודה של 80 אחוז. אם המגירות חורקות ולא מסגרות בצורה חלקה זה סימן ראשון לעבודה לא איכותית, אם העצים לא סימטרים וישנם בליטות בחיבורים זה עוד סימן לעבודה לא מקצועית.

אם הכל כשורה וגם העץ איכותי אז דעו שהמזנון הוא כדאי לרכישה. תתחדשו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *