רשלנות רפואית | אחריות מקצועית – ביטוח אחריות מקצועית רפואית

רשלנות רפואית | אחריות מקצועית – ביטוח אחריות מקצועית רפואית

רופאים והעוסקים ברפואה היו מאז ומתמיד המצילים של האנושות. אנו עומדים חסרי אונים במקרים של מחלות או נזקי גוף וחסרי שליטה מול המכונה המסובכת הזו והכל כך חשובה גוף האדם. משחר ההיסטוריה רופאים הצליחו לרפא חולים ולהציל חיי אדם בניתוחים ופעילויות רפואיות שונות ואנו סומכים על הרפואה המודרנית שתעזור לנו כאנו זקוקים לה. במקרים רבים אנו מפקידים את גופנו בידי הרופאים וסומכים עליהם כי יעזרו לנו, בידי הרופאים פעמים רבות קיים הכוח לדון אותנו לחיים או למוות.

מקצוע הרפואה הוא תחום לא פשוט והרופא ניצב לא אחת מול דילמות רפואיות מסובכות שדורשות ממנו החלטות קשות ומקצועיות רבה. לא תמיד יוכל למלא את המשימה ולעתים גם הגרוע מכל קורה וחולה שמופקד בידיו נפטר אול שאינו מחלים כפי שהיה רוצה. בדיוק במקרים מסוג זה כדאי שיהיה בידי הרופא או העוסק ברפואה ביטוח אחריות מקצועית רפואית.

ביטוח אחריות מקצועית רפואית יגן על הרופא וידאג לשלומו של הרופא באם נתבע על ידי החולה או בני משפחתו או אפילו על ידי גורם חיצוני או בית החולים עצמו. מקרים מסוג אלו יכולים לקרות לא אחת בקריירה הרפואית ואם יש בידי הרופא ביטוח אחריות מקצועית רפואית הוא יכול לעבוד ללא חשש ולא לדאוג לסיבוכים טכניים הנובעים מתביעות וחוסר שביעות רצון, האשמות והליכים משפטים המופנים נגדו.וכך כשיש בידיו ביטוח אחריות מקצועית רפואית שמגנה עליו יכול הרופא לעבוד בשקט וללא הפרעה ולא להתרכז במחשבות סרק על תסריטים קשים שעלולים לקרות אלא להתרכז בדבר היחיד החשוב אותו הוא למד לעשות ובו הוא מתמחה הצלת חיי אדם.

בכל בתי החולים בארץ הרופאים והעוסקים ברפואה בכל תחומי הרפואה ובכל המחלקות חשופים לתביעות בגין רשלנות רפואית. לא ניתן לדעת האם זה יקרה לרופא זה או אחר ולא ניתן לנבא ולחזות את העתיד, אך לעתים חולים מקפחים חייהם על שולחן הניתוחים או במקרים אחרים של הליכים רפואיים, הנזק הרפואי או חלילה מוות לעתים בלתי הפיך ובגלל שהנזק כה גדול חובה על כל רופא להגן על עצמו מפני תביעה כנגדו, וזאת עושה עבורו ביטוח אחריות מקצועית רפואית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *