עובדות ללא הפסקה -מכונות כביסה

אחר הצהריים שגרתי למדי, אני עומדת מול ערימות הכביסה האינסופיות, מנסה בכל כוחי לגייס את מירב האנרגיות שנותרו לי מיום מתיש וארוך בכדי להשליט מעט סדר בבית.

 

העבודה הסזיפית של הכביסה שלא נגמרת לעולם ותמיד אני מרגישה שאני כמה צעדים מאחור. כמעט אף פעם לא מגיעה לראות את תחתית סל הכביסה העמוס והגדוש וגם שאני כבר מגיעה לקצהו, מיד נערמים עוד ועוד בגדים של הילדים ושלנו המבוגרים בבית. זהו דינה של כל משפחה ממוצעת וצערי הרב אני זו שממונה על הכביסה בבית וכנראה אצטרך ללמוד לחיות עם התפקיד בשלום.

 

מכונות כביסה מעולם לא הדאיגו אותי כשהייתי צעירה יותר, בטח לא כשגרתי בבית אמא והדבר היחיד שידעתי לעשות הוא לשוט את בגדי ולזרוק אותם אל סל הכביסה. באורח פלא הן חזרו תמיד מקופלות ומגוהצות לארון הבגדים שלי.

 

גם באפיזודה הקצרה של מגורים בקיבוץ, מיד אחרי תום השירות הצבאי וגם קצת במהלכו, מכונות כביסה היו מכונות יעילות שלא נגעו לי יותר מדי ולא עוררו את מחשבתי.

 

שק גדול של כביסה שנשלח למכבסה בקיבוץ, ממויין ונכנס אל תוך מכונות כביסה ענקיות וכל הבגדים חוזרים כעבור יוןם יומיים מקופלים ונקיים על המדף הפרטי שלי. תענוג של ממש.

 

והיום כשמכונות כביסה בקיבוץ רחוקות ממני שנות אור , וגם הבית של אמא כבר לא ממש בא בחשבון, אני מבינה שאין מנוס מלעשות את הכל בעצמי. ממשיכה לקפל את הבגדים ומקבלת הודעה בהולה באחת מקבוצות הוואטס אפ.

חברה שנזעקת כי מכונת הכביסה הישנה שלהם התקלקלה. מה עושים היא נחרדת ואיפה קונים מכונות כביסה? כל כך הרבה אפשרויות יש כיום בשוק, אבל מה עושים כשצריך מכונת כביסה באופן דחוף, עכשיו? וחשוב יותר, כיצד בוחרים מכונות כביסה? והרי יש כל כך הרבה ואנחנו אף פעם לא יודעים בדיוק מה טוב ומה מתאים לנו, וטווח המחירים גם הוא אינו אומר לנו הרבה.

 

מיד תגובות בקבוצה והמלצות שונות על מכונות כביסה שונות, המשבר נפתר לבסוף ואני שוב חוזרת אל מול אותה ערימת כביסה שהתקצרה רק במעט.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *