מטבחים מעוצבים – פרויקט גמר

 

לקראת פרויקט הגמר שלי בלימודי העיצוב התלבטתי רבות באיזה תחום להתעסק ומה לעשות. רציתי שפרויקט הגמר שלי יהיה מיוחד ושונה משל כולם ובעיקר רציתי שהפרויקט שלי יהיה הכי מרשים וישאיר את החותם הכי גדול. החלטתי שאני לא מתכוונת לעצב עוד מוצר ספציפי ומסוים אלא אני רוצה לעצב מטבח ולעשות אותו משוגע ובלתי צפוי. העולם של המטבחים מעוצבים תמיד דיבר אליי משום שמדובר בתחום שתמיד אפשר להתפתח בו ולצמוח ויש עוד ועוד אפיקים שיכולים לגדול ממנו. גם ברמת החדשנות וגם ברמת העיצוב. מטבחים מעוצבים יכולים לבוא בכל מיני צורות ואופנים: זה יכול להיות מטבחים מעוצבים לפי ז'אנר מסוים וגם לפי מודל מסוים. כל למשל יכול להיות מטבח מעוצב אשר הוא כולו בשימת דגש על שימוש בריהוט אדום.

המטבח עצמו נקי וחלק בשילוב של עץ אורן ועץ לבן אבל יש נגיעות של צבע אדום: קומקום אדום, מנורות אדומות, ברז אדום ואפילו ידיות אדומות. לעומת זאת יכול להיות מטבח מעוצב אשר יהיה עם ז'אנר אחר – למשל קיימות ואז הכל יהיה בו בנימה ירוקה ומתוך מחשבה על מחזור. לקראת פרויקט הגמר שלי החלטתי שאעצב מטבח אשר יכנס לג'אנר של מטבחים מעוצבים אבל בנימה של חדשנות. אני רוצה שכל המטבח יהיה מתוך חשיבה חדשנית כך שהמטבח החדשני שלי יהיה התחום המוביל הבא בעולם של מטבחים מעוצבים. הרעיון היה ליצור מצב בו לכל רהיט יש שימוש מעבר לשימוש הקלאסי שלו.

הקומקום מחובר לשעון המעורר כך שברגע שהשעון המעורר פועל הקומקום מתחיל לפעול. הקומקום מחובר לטוסטר אשר יחמם את פרוסות הלחם לטוסט ברגע שקמים, האור מחובר למנעול הדלת כך שברגע שנועלים את הבית או שמכניסים מפתח לחור המנעול האור יידלק. כל קישור וחיבור כאלו דרשו הבנה טכנולוגית אשר אינה פשוטה אבל אפשרית לחלוטין. אחרי שתכננתי הכל התחלתי לחשוב איך אני הולכת ליישם את הרעיונות המופרעים שלי. הרבה מטבחים מעוצבים זהו תחום ללא גבולות והדמיון יכול לנסוק אל על. נעזרתי הרבה במנחה שלי על מנת להגיע לתוצאה הרצויה של פרויקט הגמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *