החדר האינטימי שלי -ארונות לחדר שינה

אחת הבעיות הנפוצות באירגון וסידור הבית, הוא נושא הביגוד. כולנו ראינו תמונות במגזינים על חדרי ארונות מפוארים שגודלם כגודל כל הבית שלנו, כשהבגדים מסודרים בו בצורה מפליאה, הכל תלוי על קולבים ויש כל כך הרבה מדפים ומגירות ומקום להסתובב בתוך כל הארון הענק הזה.

 

חלומות לא תמיד מתגשמים. בעיקר כשאין מספיק מקום ותקציב לבנות חדרי ארונות שכאלה בביתנו. אך לכל אתגר יש גם פתרונות ריאליים יותר, וכאשר אנחנו מנסים לארגן את הבגדים של כל בני המשפחה בארונות לחדר שינה, ניתן לייעל את כל נושא הסדר גם במיגבלות הקיימות ברב הבתים.

 

בבואנו לתכנן ארונות לחדר שינה, חשוב להבין את צרכי אותו מבוגר או ילד לפני שאנו מתקינים ארונות לחדר שינה.

ויש כמובן להתחשב גם בגדול החדר ובמיבנהו.

 

יש חדרים שניבנו כבר מראש עם נישות לארונות לחדר שינה  והנושא הופך לפשוט יותר. באם לא תוכנן מקום מראש לארונות לחדר שינה, גם אז לא חל אסון גדול ואפשר במגבלות הקיימות למצוא את הפתרון הנכון לאותו החדר.

 

יש לבדוק לפי מבנה החדר מהו המקום הגדול ביותר שניתן להעמיד בו ארונות לחדר שינה מבלי שיפריע לחלל החדר ולריהיטים הנוספים.

 

יש להתחשב כמובן בצרכים של בעל החדר. אם זהו מבוגר שברשותו ביגוד רב או ילד צעיר שאינו צורך הרבה בגדים, וממילא הביגוד מתחלף בכל שנה וגדל בהתאם לגיל הילד. ואז ניתן אולי למקם ארונות לחדר שינה קטנים יותר או לאחד מספר ארונות יחד.

 

גם תיכנון ארונות לחדר שינה צריך להעשות במחשבה תחילה. להבין מה נדרש יותר בחלוקה שבתוך ארונות לחדר שינה.

 

האם יש צורך ביותר מקומות תלייה או האם יש צורך במידוף גדול יותר. יש ארונות שניתן לתכנן אותן לגובה ולאחסן בגדי חורף או שמיכות ומצעים במדפים העליונים, או ציוד שאינו צריך להיות זמין בכל עת, ובכך לחסוך הרבה מקום איחסון בארונות לחדר שינה.

 

חשוב להקפיד בתכנון פתרונות האיחסון בבית, שהכל יהיה נח ובהישג ידם של המשתמשים, כך למשל שגם הילדים בבית יוכלו להגיע לבגדים שלהם בצורה עצמאית ולשלוף בקלות את מבוקשם מתוך ארונות לחדר שינה, מבלי להזדקק בכל פעם למבוגר שיעשה זאת עבורם.

זה הופך את ההתנהלות בבית לפשוטה יותר ומחנך את כולם לעצמאות ושיתוף פעולה במשימות הבית, וגם שומר על הסדר והארגון בבית ביתר קלות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *