אנרגיה מתחדשת – תתחדשו גם אתם

אנרגיה מתחדשת – תתחדשו גם אתם

אם יש דבר שהוא בידי אדם זה הסיכוי להיטיב את מצבו תוך ניצול מושכל של משאבי האנרגיה הבלתי מתכלים- מים, רוח, שמש. על פניו הדברים כה ברורים וכה מובנים מאליהם, עד שהעובדה כי חלק מזערי בלבד מסך כל צריכת האנרגיה בעולם בכלל ובישראל בפרט מגיע ממקורות אנרגיה מתחדשת.

גם ההכרה כי מקורות האנרגיה המתכלים (כהגדרתם כן הם מתכלים) אינה מניעה מהר מספיק מדינות לתת דחיפה חזקה לנושא זה ועדיין ניתן לומר כי מבחינות רבות, מהותיות, בחלק הארי של מדינות העולם נושא זה מצוי בחיתוליו.

אנרגיה מתחדשת- יעד לאומי וקיומי

כבר לפני 12 שנה, בשנת 2002 החליטה ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה יעדים מדידים לאספקת חשמל ממקורות של אנרגיה מתחדשת. עם קבלת ההחלטה החל עידוד של גורמים שונים להקמה ולהפעלה של תחנות כוח ומתקני חשמל המופעלים על ידי אנרגיה מתחדשת. על פי הוועדה, עד שנת 2020 אמורה ישראל ייצר 10% מסך ייצור החשמל שלה ממקורות בלתי מתכלים. על זה נאמר ונכתב- עוד חזון למועד.

עידוד ומוטיבציה של מוסדות וגם של אנשים פרטיים להצטרף למגמה זו ולקחת בה חלק פעיל בא, בין השאר, לידי ביטוי בהלות ממשלה בשנת 2007 על הסרת חסמים במשק האנרגיה ועידוד יזמים פרטיים ליצירת חשמל ממקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה. שנתיים לאחר מכן, בהחלטה 4450, קבעה הממשלה יעדים מנחים וגיבוש כלים לקידום נושא האנרגיה המתחדשת. בהחלטה זו מוגדר יעד של 10% מסך כל ייצור החשמל בישראל ממקורות אלה.

אנרגיה מתחדשת – כל אחד יכול להתחדש בה בביתו

החלטות בנושא אנרגיה מתחדשת לא חסרות… בשנת 2011 קיבלה ממשלת ישראל את המלצות החלטה קודמת (3438 ) אישררה את היעדים שנקבעובשנת 2009 ואף הגדירה באופן ברור מכסות לייצור חשמל באמצעות אנרגיות סולאריות, אנרגיית רוח ובנוסף- אנרגיה המבוססת על פסולת, ביוגז וביומסה.

אף שהמשימה היא לאומית וכלל עולמית- כל צרכן ביתי יכול לתרום לה את חלקו על ידי מעבר לשימוש באנרגיה סולארית. ישראל היא, כידוע, מדינה שטופת שמש וניתן לנצל את המשאב הזה בחודשים רבים בשנה. בישראל עולה בהדרגה ובעקביות מספרם של משקי הבית המשתמשים במערכות פוטו-וולטאיות המחוברות לרשל החשמל. הצרכנים הביתיים נהנים מתעריף מיוחד מחברת חשמל ואף צוברים רווחים נאים מהשכרת גגות ביתם לחברה על ידי הקמת תשתית סולארית בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *